Handelsbetingelser
Handelsbetingelser for Cph Gourmet
Generelle oplysninger
Cph Gourmet
CVR: 44418266
Bjerregårdsvej 16
2500 Valby
Disse handelsbetingelser er gældende, medmindre andet er skriftligt aftalt.
1. Betingelser gældende ved Catering & Private Dining
1.1 Bekræftelse, depositum og betalingsbetingelser
Aftalen bekræftes, og datoen reserveres endeligt ved indbetaling af et reservationsgebyr på 10% af den samlede menu pris, dog minimum 2.500 kr.
Reservationsgebyret refunderes ikke ved aflysning, uanset tidspunkt eller årsag.
Antal gæster og menuvalg
Det endelige antal gæster, menuvalg og eventuelle allergener skal meddeles senest 10 dage før arrangementets afholdelse.
1.2 Afbestilling & aflysning
Ved afbestilling eller reduktion i deltagerantallet gælder følgende:
- Mindre end 14 dage før afholdelse: Afbestillingsgebyr på 50% af den samlede pris.
- Mindre end 7 dage før afholdelse: Afbestillingsgebyr på 100% af den samlede pris.
- Mindre end 48 timer før afholdelse: Tillægges omkostninger til estimerede personaletimer (minimum 4 timer pr. medarbejder).
Afbestilling skal ske skriftligt via mail.
1.3 Transport
Alle arrangementer uden for Storkøbenhavn tillægges et transportgebyr svarende til den gældende takst pr. km.
- Pr. 2025 er den gældende sats 3,81 kr. pr. km.
- Omkostninger til parkering samt leje af ekstra biler ved større selskaber pålægges særskilt.
1.4 Ansvar for leje af service, returnering og skader
Ved catering ud af huset er kunden ansvarlig for at returnere udlånte genstande (fx service, glas, bestik og dekorationer), medmindre der er aftalt særskilt levering/afhentning.
- Udlånte genstande skal returneres til vores adresse på Bjerregårdsvej 16, Valby senest 7 dage efter afholdelse.
- Ødelagte, beskadigede eller manglende genstande faktureres til den gældende erstatningspris.
2. Betingelser gældende ved arrangementer med en min. omsætning på 70.000 kr. ekskl. moms
2.1 Bekræftelse, depositum og betalingsbetingelser
Aftalen bekræftes, og datoen reserveres endeligt ved indbetaling af et reservationsgebyr på minimum 15% af den samlede menu pris.
Reservationsgebyret refunderes ikke ved aflysning, uanset tidspunkt eller årsag.
Det endelige antal gæster og eventuelle allergener skal meddeles senest 10 dage før arrangementets afholdelse.
2.2 Afbestilling & aflysning
- 3-1,5 måneder før afholdelse: Afbestillingsgebyr på 35% af den samlede pris.
- 1,5 måned -14 dage før afholdelse: Afbestillingsgebyr på 75% af den samlede pris.
- Mindre end 7 dage før afholdelse: Afbestillingsgebyr på 100% af den samlede pris + omkostninger til estimerede personaletimer (minimum 4 timer pr. medarbejder).
Afbestilling skal ske skriftligt via mail.
2.3 Transport
Alle arrangementer uden for Storkøbenhavn tillægges et transportgebyr svarende til den gældende takst pr. km.
- Pr. 2025 er den gældende sats 3,81 kr. pr. km.
- Omkostninger til parkering samt leje af ekstra biler ved større selskaber pålægges særskilt.
3. Betingelser gældende ved selskaber i vores lokaler
3.1 Bekræftelse, depositum og betalingsbetingelser
Aftalen bekræftes, og datoen reserveres endeligt ved indbetaling af et reservationsgebyr på 12.500 kr. inkl. moms.
Reservationsgebyret refunderes ikke ved aflysning, uanset tidspunkt eller årsag.
Det endelige antal gæster, menuvalg og eventuelle allergener skal meddeles senest 10 dage før arrangementets afholdelse.
3.2 Afbestilling & aflysning
Ved afbestilling af arrangementer i vores selskabslokaler gælder følgende:
- Senest 4 måneder før afholdelse: Vederlagsfri afbestilling.
- 2 – 4 måneder før afholdelse: Afbestillingsgebyr på 50% af den samlede bookingpris.
- 1 – 2 måneder før afholdelse: Afbestillingsgebyr på 75% af den samlede bookingpris.
- Mindre end 1 måned før afholdelse: Afbestillingsgebyr på 100% af den samlede bookingpris, inkl. særskilte tilkøbspriser, estimerede personaletimer (minimum 4 timer pr. medarbejder) mm.
Afbestilling skal ske skriftligt via mail.
3.3 Ansvar for skader og gæsteadfærd
- Kunden hæfter for eventuelle skader på lokaler, inventar eller udstyr, som forårsages af kunden eller dennes gæster under arrangementet.
- Eventuelle skader faktureres i henhold til omkostninger for reparation eller genanskaffelse og tillægges fakturaen for selskabet.
- For at sikre en god oplevelse for alle forbeholder vi os retten til at nægte yderligere udskænkning ved meget berusede gæster. Vi forventer, at gæsterne udviser respektfuld adfærd, og at personalets anvisninger om musik, støjniveau og generel opførsel overholdes. I særlige tilfælde kan vi se os nødsaget til at bortvise gæster, hvis disse retningslinjer ikke efterleves.
Har du spørgsmål til ovenstående handelsbetingelser, er du velkommen til at kontakte os.